نخل‌های نخلستان انجمن کتابداری و اطلا‌ع رسانی ایران از مرز 50 گذشت

همانطور که مستحضر هستید، انجمن کتابداری و اطلا‌ع‌رسانی ایران به مناسبت بزرگداشت هفته معلم (12 الی 18 اردیبهشت ماه 1401)، در حال تهیه نخلستانی به وسعت 100 نخل در روستای قلعه گنج (جنوب استان کرمان) است.

هر کدام از نخل‌ها به نام یکی از اساتید، صاحبنظران و کتابداران حال و گذشته رشته است، تاکنون نخل‌هایی به نام اساتیدی همچون دکتر عباس حری، پوری سلطانی، دکتر رحمت‌اله فتاحی، نوش‌افرین انصاری و … ؛کتابدارانی همانند سیما سپهرآرا، فاطمه فرودی و …. ؛ صاحبنظرانی همانند محمدحسن آقا بزرگ تهرانی و غیره ثبت شده‌است.

در حال حاضر 55 نخل به نام افراد ثاثیرگذار رشته در این نخلستان توسط اساتید، کتابداران، دانشجویان رشته کاشته شده است و تنها 45 نهال آن باقی است.

کاشت نهال نخل از سوی بانی، نه تنها یادبودی برای فرد است بلکه در آینده منبع درآمدی برای نیازمندان آن منطقه محروم هم خواهد بود.

لازم به ذکر است، هزینه هر نهال مهربانی 250 هزار تومان است و علاقمندان می‌توانند به صورت تکی و یا گروهی اقدام به کاشت نهال نخلی به نام یکی از افراد مورد نظر و یا حتی تعدادی از بزرگواران کنند.

هر نهال نخل دارای سندی به نام فرد (هدیه گیرنده) است. این سند پس از انجام امور مرتبط برای بانی جهت هدیه به استاد، کتابدار و یا فردتاثیرگذار مورد نظر یا خانواده ایشان ارسال خواهد شد.

چنانچه مایل به کاشت نهال نخل هستید، می‌توانید پس از واریز هزینه نهال به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۷۰۴۹۰۴۰۸ (به نام انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران) اسکن فیش واریزی را به خانم انصاری مسئول کمیته روابط عمومی انجمن به شماره همراه ۰۹۱۲۴۸۸۹۹۷۴ از طریق واتس‌آپ ارسال فرمایید.

جهت اطلاع از نخل‌های ثبت شده به نام بزرگواران می‌توانید به لیست به روز شده در سایت انجمن مراجعه نمایید.

لیست به روز شده 18 اردیبهشت ماه 1401

آخرین اخبار