تشکر انجمن از تولیت آستان قدس رضوی برای برگزاری موفقیت آمیز اولین همایش بین المللی فعالیتهای داوطلبانه

ارتباطات حرفه‌‏ای ضامن اعتلای موقعیت و منزلت حرفه و حرفه‏مندان در یک جامعه نوین است.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین  جناب حاج شیخ احمد مروی تولیت معزز و گرانقدر آستان مقدس تامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع)

با سلام و تحیات

به لطف حضرتعالی و مجموعه آستان قدس رضوی و حمایت‌های ریاست محترم سازمان علمی و فرهنگی، و همچنین تلاش‌های جناب حجت الاسلام دکتر سید جلال حسینی ریاست محترم سازمان کتابخانه‏ها، موزه‏ها و مرکز اسناد، نخستین همایش بین‏المللی فعالیت‏های داوطلبانه در کتابخانه‏ها، موزه‏ها و مراکز آرشیوی در روزهای 9 و 10 شهریور برگزار شد.

در این رخداد معنوی، علمی و فرهنگی، تعداد قابل توجهی از علاقمندان و متخصصان این موضوع، از جمله استادان دانشگاه‌های ایران، مدیران مراکز فرهنگی و نیز کارکنان سازمان شرکت کردند، در این همایش بین‏المللی بیش از 100 مقاله و پوستر علمی، و تعداد قابل توجهی سخنرانی حضوری و مجازی ارائه شد. همچنین 4 عنوان کتاب تخصصی انتشار یافت.

لازم به یادآوری است در  طول  یکسال و اندی فعالیت دبیرخانه و برگزاری ده‏ها پیش‏نشست  با حضور صدها متخصص و صاحب نظر داخلی و بین المللی تلاش شد تا مفهوم فعالیت‏های داوطلبانه، بویژه خادمیاری، از ابعاد گوناگون جامعه شناختی، روانشناختی، حقوقی، فقهی، مدیریتی، اقتصادی، فناوری و مانند آن‏ها مورد بررسی قرار گیرد. خوشبختانه استعداد بی‏همتای منابع غنی موزه‏ای، اسنادی و کتابخانه‏ای در سازمان بقدری است که می‏تواند هزاران خادمیار و داوطلب تخصصی را جذب سازمان کند و به توسعه وجوه ارزشمند منابع و خدمات سازمان در سطح ملی و جهانی بپردازد. شرکت‏کنندگان در همایش استدعا دارند که جنابعالی و مجموعه آستان قدس حمایت‌های بیدریغ خود را از این حرکت خداپسندانه و مردمی ادامه دهد.

در پایان ضمن شکرگزاری به درگاه ایزد منان بخاطر موفقیت اولین همایش، استدعا دارد با حمایت تولیت معزز این حرکت ثمربخش علمی با محوریت آستان مقدس ثامن الحجج (ع) ادامه یافته تا با گسترش فرهنگ فعالیت‏های داوطلبانه شاهد حضور بیشتر مردم در پیشرفت میهن عزیز اسلامی ایران باشیم.

 

آخرین اخبار