بیست‌وسومین برنامه زنده آموزشی “قطب‌نمای آموزش(۲۳)” با عنوان “مقاله پایان‌نامه: مسئولیت‌های متقابل استاد و دانشجو” برگزار شد.

بیست‌وسومین برنامه زنده آموزشی”قطب‌نمای آموزش(۲۳)” انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران با عنوان “مقاله پایان‌نامه: مسئولیت‌های متقابل استاد و دانشجو” برگزار شد.
بیست‌وسومین برنامه زنده آموزشی”قطب‌نمای آموزش(۲۳)” انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران در روز سه‌شنبه مورخ ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۹ ساعت ۲۰ الی ۲۲ در صفحه اینستاگرام انجمن @ilisa1345 با عنوان “مقاله پایان‌نامه: مسئولیت‌های متقابل استاد و دانشجو” با تدریس و ارائه جناب آقای دکتر محمدرضا قانع، عضو هیات علمی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز، مدیر مسئول نشریه بین المللی LJISM، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی منطقه جنوب کشور برگزار شد.
این برنامه به منظور یاری رسانی به پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برنامه ریزی شده است. مجری این نشست سرکار خانم دکتر میترا صمیعی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی و مسئول کمیته آموزش و عضو هیئت مدیره انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران بود. وی در ابتدای برنامه به معرفی فعالیت‌های علمی و مسئولیت‌های اجرایی میهمان برنامه پرداخت و سپس به معرفی کتاب‌های ایشان با عنوان‌های “دسترسی آزاد و بازسازی ارتباط علمی”؛ “روش‌های آماری برای متخصصان کتابداری و اطلاع رسانی و فصلی از کتاب “Handbook bibliometricts “پرداخت. دکتر صمیعی گفتند: یکی از مسئولیت‌های اساتید و دانشجویان بعد از انجام کار پایان نامه، تدوین مقاله از نتایج و یافته‌های پژوهش انجام شده است و در این فرایند هر کدام از مولفان مقاله مسئولیت‌ها و وظایفی دارند که در این لایو در خدمت آقای دکتر قانع هستیم که به تشریح مسئولیت‌های متقابل اساتید و دانشجویان در تدوین مقالات مستخرج از پایان نامه‌ها بپردازند.
سپس آقای دکتر قانع به ارائه برنامه آموزشی خود پرداختند و نکات بسیار خوب و کاربردی را در زمینه مسئولیت‌های متقابل استاد و دانشجو در تدوین مقاله پایان‌نامه ارائه کردند.ایشان در این زمینه که یک مقاله مستخرج از پایان‌نامه باید از چه بخش‌های تشکیل شود و عینا مطالب مندرج در پایان نامه در مقاله بیان نشود و سعی شود تراوشات ذهنی و خلاقانه نویسنده انعکاس کننده محتوای پایان نامه دانشجویی باشد، نکاتی را بیان کردند و اشاراتی به دلایل عدم پذیرش مقاله توسط نشریات معتبر ملی و بین المللی داشتند. ایشان توجه به این نکات را ضروروی دانستند: رعایت مسائل اخلاقی (عدم ارسال همزمان برای دونشریه)؛کوتاه و کامل بودن مقاله؛ رعایت نکات گرامری و دستور زبانی؛ اصالت و نوآوری در پژوهش؛ تطابق موضوع با دامنه و هدف نشریه؛ به کارگیری روش‌‌های پژوهش خلاقانه. در این برنامه حاضرین پرسش‌‌های خود را در قالب کامنت ارائه کردند و جناب آقای دکتر قانع به سوالات حاضرین پاسخ دادند. برای دسترسی به برنامه کامل این برنامه زنده آموزشی به فایل ضبط شده آن در صفحه اینستا گرام انجمن با ادرس @ilisa 1345 و نیز متن پیاده سازی شده آن در نشریه الکترونیکی شناسه مراجعه کنید .

آخرین اخبار