برنامه تابستانه کمیته آموزش انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران
  • مسئول کمیته آموزش هشتمین دوره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، دکتر مریم اسدی، در مصاحبه‌ای با کمیته روابط عمومی در پاسخ به این سوال که برنامه مد نظر کمیته آموزش برای مخاطبان انجمن در فصل تابستان چیست؟ بیان کرد:

کسب درآمد اولیه نیاز فارغ التحصیلان هر رشته ای محسوب شده و افراد به امید یافتن شغل مناسب، جایگاه اجتماعی، توان اقتصادی و مواردی از این دست وارد رشته‌های دانشگاهی می‌شوند. براساس پژوهش‌های میدانی انجام شده توسط کمیته آموزش، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و نیازهای دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی، توجه به مقوله کسب آگاهی، ایده‌پردازی، شناخت فرصت‌ها و امکان ایجاد اشتغال و کارآفرینی در این رشته و بعد از دانش‌آموختگی است. از این رو کمیته آموزش انجمن، با توجه به این ضرورت و اعلام نیاز جامعه مخاطب، قصد دارد در فصل تابستان 1401، اقدام به برگزاری سلسله نشست‌ها، برنامه‌های پخش زنده و مدرسه تابستانه با موضوع اشتغال و کارآفرینی در علم اطلاعات و دانش‌شناسی با حضور اساتید و متخصصان در این حوزه نماید.

هدف از این برنامه‌ها توانمندسازی و بهبود سطح معلومات عمومی و تخصصی دانشجویان، دانش‌آموختگان و حرفه‌مندان در ارتباط با اشتغال‌زایی و کارآفرینی؛ فرهنگ‌سازی درباره کارآفرینی و استفاده بهینه از قابلیت‌ها و توانمندی‌های بدست آمده در شرایط واقعی؛ ارائه ایده‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌های شغلی در رشته؛ معرفی فرصت‌های شغلی دولتی، خصوصی و مستقل در رشته و معرفی روش‌های استفاده از ظرفیت کارآفرینی و ایجاد شغل است. در این برنامه سعی شده است از اساتید مجرب و دارای تخصص و تجربه در حوزه “اشتغال و کارآفرینی” بهره گرفته شود.

لازم به ذکر است تقویم آموزشی تابستانه کمیته به زودی جهت اطلاع‌ علاقمندان در راستای برنامه‌ریزی جهت شرکت در دوره‌ها و استفاده از مباحث از طریق سایت انجمن و شبکه‌های اجتماعی به اطلاع خواهد رسید.

آخرین اخبار