اطلاعيه رييس پيشين انجمن كتابداری و اطلاع رسانی پزشكی در پی تاسيس دوباره اين انجمن

باسمه تعالی
اطلاعیه شماره ۱
استادان،دانشجویان و کتابداران پزشکی کشور

با سلام و احترام:

همان گونه که مستحضر می باشید، انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی ایران بر اساس مصوبه دویست و یکمین جلسه کمیسیون انجمن‌های علمی گروه‌ پزشکی در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۱۴ یکبار دیگر به همت جمعی از اساتید جوان و دلسوز اجازه فعالیت خود را دریافت کرد ،حرکتی ارزشمند که جامعه کتابداری پزشکی کشور باید قدردان زحمات متولیان ان باشند .اینکه چرا انجمن در مقطعی از زمان انهم در شرایطی که اقدامات خاص و ارزشمندی را در راستای اعتلای اهداف این رشته انجام می داد به ناگه متوقف شد، موضوعی است که امکان طرح ان در این نوشتار نیست و به فرصتی دیگر احاله می گردد، اما انچه اهمیت دارد شروع فعالیت دوباره ان است که باید گرامی بداریمش.
و اما بعد :
چند روز قبل خبر دریافت دوباره مجوز انجمن در واتس اپ منتشر و استقبال برای عضویت به قدری مثبت بود که در کمتر از دو روز مدیران گروه اقدام به راه اندازی گروهی دیگر کردند.
انچه که موجب شد تا به وظیفه حرفه ای خود عمل کنم ،تصمیم مدیران گروه در محدودیت ارسال پیام برای اعضا بود ،فرصتی مغتنم که می توانست در استانه انتخابات انجمن، زمینه را برای تبادل نظر و انتخاب افراد اصلح و شایسته فراهم نماید . بر این اساس توجه دوستان و همکاران محترم را به پیشنهادات زیر جلب می نماید.

۱- بازنگری اساسنامه انجمن:

در بحث بازنگری محتوی اساسنامه انجمن، به دو شکل می توان انجام داد.
الف: تعیین گروهی مرکب از خبرگان رشته از سراسر کشور جهت بازنگری و اصلاح اساسنامه و پیشنهاد ان به مجمع عمومی با مدیریت هیئت موسس و تصویب آن.
در چنین شرایطی انتخابات انجمن بر اساس جدیدترین محتوی اساسنامه صورت می گیرد که قطعا شمول ان کشوری و منطبق با رویدادهای روز جهان می باشد.

ب: انجام انتخابات بر اساس محتوی اساسنامه قبل و تعیین هیئت مدیره جدید با تاکید بر اولویت اصلاح اساسنامه به عنوان اولین اقدام جدید هیئت مذکور.

۲- در خصوص انتخابات هیئت مدیره پیشنهاد می گردد هر دو گروه واتس اپ انجمن کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی برای تبادل نظر اعضا قبل از انتخابات باز تا امکان انعکاس نظریات و پیشنهادات برای همگان فراهم گردد.

۳- با شروع فعالیت گروه های واتس اپ، کاندیدا های هیئت مدیره می توانند ضمن معرفی خود نسبت به ارایه  برنامه پیشنهادی برای اعتلای کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی اقدام نمایند.

۴- هیئت موسس ملزم می باشد حداقل یک ماه قبل از انتخابات تاریخ ،ساعت،روز و مکان ان را برای تجمع حضوری اعضا و در صورت انتخابات الکترونیکی زمان و کانال ارتباطی را به اعضا معرفی نماید .

۵- انجام هر نوع انتخابات با فاصله زمانی کم بعد از اعلان از سوی هیئت محترم موسس و عدم توجه به ایجاد زمینه لازم برای معرفی افراد کاندید، قطعا مورد تایید نخواهد بود و به عنوان اولین اقدام در نادیده گرفتن افراد واجد شرایط تلقی می گردد.

در پایان با سپاس مجدد از اعضای محترم هیئت موسس
توفیقات بیشتری را برای یکایک کتابداران عزیز در اقصی نقاط کشور ارزو دارم.

دکتر قاضی میرسعید
رییس پیشین دو دوره
انجمن کتابداری و اطلاع رسانی پزشكي ایران
اول ابان ماه ۱۴۰۰ خورشیدی

آخرین اخبار