همایش ماهانه انجمن در آبان ماه برگزار شد

 

سخنران مدعو این همایش دکتر فریدون وردی نژاد است. ایشان در موضوع شبکه های اجتماعی: چالش هنجاری در جامعه صحبت خواهند کرد. دکتر وردی نژاد استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران متولد 1342 است. تحصیلات ایشان در مقطع لیسانس زبان و ادبیات و در مقطع فوق لیسانیس مدیریت دولتی بوده است. ایشان دکتری خود را در رشته مدیریت از دانشگاه تهران اخذ نموده و عنوان رساله دکتری ایشان طراحی و تبیین الگوی استراتژی ایرنا در شبکه گردش خبر جهانی بوده است. ایشان در دانشگاه های تهران، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه امام صادق تدریس نموده اند. از مسئولیت های ایشان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و مدیر مسئول روزنامه ایران و سفیر ایران در چین بوده اند. ایشان دارای ده ها تالیف و تحقیق در حوزه رسانه و حوزه های مدیریت و ارتباطات از جمله بزرگراه های اطلاعاتی و فناوری ارتباطی، قدرت و رهبری در سازمان، منابع قدرت در جامعه مدنی ، مدیریت نوین، بهره وری و چالش های سازمان، بوده اند. زمینه های مورد علاقه ایشان برای پژوهش رهبری، قدرت و اقتدار؛ مدیریت استراتژیک؛ سازمان های مجازی؛ مدیریت و رسانه، مدیریت تغییر و سیاستگزاری رسانه می باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت ایشان مراجعه فرمایید.

http://www.verdinejad.com/default.aspx

علاوه بر سخنرانی بالا این همایش دارای بخش میزگرد با موضوع رسانه اجتاعی و کتاب است. از اعضای این میزگرد علی اکبر اکبری تبار دانشجوی دکتری علوم اجتماعی دانشگاه علامه طبابایی و امیرمهدی عنبری کارشناس ارشد علوم کتابداری و اطلاع رسانی هستند. اقای اکبری تبار مقطع لیسانس را در دانشگاه شیراز و در رشته پژوهشگری علوم اجتماعی گذرانده و در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تربیت مدرس به تحصیل در رشته جامعه شناسی پرداخته است. در پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد با عنوان «مطالعه شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ مطالعه موردی شبکه‌های اجتماعی دوره و یو 24» به مطالعه شبکه‌های اجتماعی مجازی به روش تحلیل شبکه اجتماعی پرداخته است. مدیر وبسایت فارسی و انگلیسی تحلیل شبکه اجتماعی (www.OnlineSNA.com) نیز می‌باشد که هدف اولیه این سایت ارائه اطلاعات و یافته‌های علمی پیرامون تحلیل شبکه اجتماعی و مطالعه شبکه‌های اجتماعی واقعی و مجازی به روش تحلیل شبکه اجتماعی است. از جمله تحقیقاتی که انجام داده است مطالعه گونه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی مثل میکروبلاگینگ، شبکه‌های اجتماعی مجازی، پویایی گروهی در شبکه‌های اجتماعی مجازی، تحلیل شبکه ارجاع‌دهی در تحقیقات علمی، تحلیل شبکه تالیف‌مشترک در تحقیقات علمی، گروه‌های کتاب‌محور در شبکه‌های اجتماعی مجازی و همچنین شبکه‌های اجتماعی کتاب‌محور بوده است.

 آقای عنبری نیز کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم کتابداری و اطلاع رسانی در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران با پایان نامه «بررسی وضعیت شبکه های اجتماعی تخصصی وبی فارسی و نقش آنها در اشتراک دانش» در بهمن ماه سال 1389 به پایان رسانده است.او مدرک کارشناسی خود را در رشته کتایداری از دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1384 دریافت نموده است. از سال 1383 الی 1387 در سمت مدیریت تیم تست و مستندسازی شرکت پارس آذرخش در کنار پروژه کتابخانه ملی و کتابخانه دیجیتال موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در این شرکت فعالیت نموده و از سال 1387 تا کنون نیز در سمت تحلیلگر و طراح سیستمهای بانکداری الکترونیک در شرکت به پرداخت ملت مشغول به فعالیت است.

 نامبرده در دوره جدید هیات مدیره انجمن در کمیته روابط عمومی مشغول به فعالیت می ‌باشد.

 لازم است تاکید شود افرادی که امکان حضور در این همایش را ندارند می توانند با نصب نرم افزار OOVOO از راه دور از سخنرانی ها استفاده نمایند.

آخرین اخبار