نخستین جلسه فی مابین دبیر کمیته علمی هفتمین کنگره متخصصان علوم‌اطلاعات و دبیران پنل‌ها
متن خبر

نخستین جلسه فی‌ مابین دبیر علمی هفتمین کنگره متخصصان علوم‌اطلاعات و دبیر پنل‌های کنگره، روز دوشنبه مورخ 7 شهریور ماه ۱۴۰۱ از ساعت 17:30 با دستور جلسه «تبیین چارچوب پیش نشست‌های كنگره هفتم» به صورت مجازی در بستر ادوبی کانکت کنگره متخصصان برگزار شد.
در ابتدای جلسه، دبیر علمی هفتمین کنگره، دکتر محمد حسن‌زاده، به ارائه توضیحات در ارتباط با خط‌‌‌ مشی و سیاست برگزاری پیش‌نشست‌های هفتمین کنگره متخصصان علوم‌اطلاعات، همچون محور موضوعی هر پنل، رسانه برگزاری، زمان مد نظر جهت اطلاع‌رسانی به مخاطبان و غیره پرداخت. ایشان یکی از مهم‌ترین اهداف کنگره هفتم را تسریع در مستندسازی پیش‌نشست‌ها و پنل‌های مربوطه (حداکثر زمان یک هفته) اعلام کرد.
در ادامه برگزاری پیش‌نشست‌ها به صورت سخنرانی انگیزشی با حضور سخنران متبحر و کارآزموده، کارگاه‌های آموزشی مرتبط با کارآفرینی دانش بنیان، موردکاوی و بیان تجربیات ملی و بین‌المللی، ژورنال کلاب (با دعوت از نویسندگان مقالات علمی مرتبط)، میزگرد تحلیل مسائل به عنوان تنوع در برگزاری دانست که بر اساس صلاحدید دبیر پنل برگزار خواهد شد.
ارزیابی هر پیش‌نشست براساس شاخص‌های ترکیبی (نظرات شرکت‌کنندگان و شاخص‌های کیفی) از موارد دیگر مطرح شده از سوی دکتر حسن‌زاده بود.
سپس دبیران 15 پنل انتخاب شده از سوی کمیته علمی کنگره «کارآفرینی، اشتغال و کسب و کارهای حرفه‌ای دانش‌بنیان در علوم اطلاعات: به سوی آینده» به ارائه سوالات و پیشنهادات خود در زمینه اجرای هر چه بهتر پیش‌نشست‌ها و پنل‌ها مد نظر در هفتمین کنگره متخصصان علوم‌اطلاعات پرداختند.
لازم به ذکر است در این جلسه، دکتر مریم اسدی، معاون دبیر کمیته علمی؛ مریم انصاری، مسئول کمیته روابط عمومی و همچنین دکتر حمیده جعفری پاورسی، دبیر اجرایی هفتمین کنگره متخصصان علوم‌اطلاعات حضور داشتند.

آخرین اخبار