دهمین مجمع عمومی عادی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران مزین به رونمایی اسناد استاد انصاری برگزار شد

دهمین مجمع عمومی عادی سالیانه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران که مزین به رونمایی از اسناد اهدایی استاد نوش آفرین انصاری شده بود، روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ج.ا. ایران برگزار شد.

در این مراسم استادان پیشکسوت خانم نوش‌آفرین انصاری و آقای دکتر نورالله مرادی به همراه جمع کثیری از اساتید، دانش ­آموختگان، دانشجویان، کتابداران و حرفه­ مندان حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی به همراه مسئولین سازمان ها، نهادها و شرکت­ها از جمله معاون پژوهشی و مدیران سازمان اسناد و کتابخانه ملی، رئیس ایرانداک، روسای کتابخانه­ های دانشگاهی و پژوهشی، مدیرعامل شرکت پارس ­آذرخش، کتابداران شورای کتاب کودک و خانه کتابدار و کتابداران کتابخانه های عمومی حضور داشتند.

در ابتدا پس از پخش قرآن و سرود ملی، رئیس هیات مدیره هشتمین دوره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، دکتر سعید رضایی شریف‌آبادی گزارشی از فعالیت­ های یکساله انجمن ارائه کرد.

برگزاری مدرسه تابستانی هوش مصنوعی، مدرسه سازماندهی دانش، رونمایی سامانه کمیته آموزش، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها توسط کمیته‌های پژوهش، آرشیو و همچنین ایجاد نخلستان انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران و فعالیت­ های شاخه ­های استانی از جمله موارد یادشده در این گزارش بود.

در ادامه مراسم خانم دکتر ساناز باغستانی گزارشی از اهدای اسناد توسط استاد نوش­ آفرین انصاری ارائه کرد که در آن گزارش به نکات زیر اشاره شد:

18 اردیبهشت ماه 1401 اسناد اهدایی استاد نوش‌آفرین انصاری بواسطه خانم دکتر مهرناز خراسانچی به دفتر انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران رسید. با در نظرگرفتن دست‌نوشته تقدیمی استاد، 37 سند به همراه یک عکس – در بازه زمانی 15 آذر54 تا مرداد 55  – را شامل می شود که در آن دوره استاد انصاری  مسئولیت کمیته آموزش انجمن داری را بعهده داشتند و مکاتبات اسناد درباره برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزش توسط انجمن است.

پس از سخنان دکتر باغستانی، مستند تهیه شده به کوشش ایشان از مصاحبه حضوری با استاد انصاری در زمینه اسناد اهدایی و همچنین سندهای خوانده شده توسط خانم اکرم سلطانی مسئول گنجینه دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه تهران، و خانم یکتا بهروزی فرزند مرحومه ثریا قزل ایاغ پخش شد.

پس از اتمام پخش مستند تهیه شده، استاد انصاری ، طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جمع به خاطرات آن دوره و تلاش‌های انجمن در زمینه آموزش کتابداری اشاره کرد.

در ادامه دکتر نورالله مرادی با اشاره به شکوفایی کتابداری در دهه چهل، به بیان خاطرات و تجربیات ارزشمند خود در آن دوره پرداخت.

سپس خزانه‌دار هشتمین دوره هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، خانم پریسا پاسیار در گزارشی جذاب و ادبی وضعیت مالی انجمن را ارائه کرد که مورد توجه حضار در سالن قرار گرفت.

در ادامه جلسه دکتر محسن حاجی زین‌العابدینی بازرس اول انجمن، که مدیریت جلسه را نیز به عهده داشت، گزارش بازرس را برای اطلاع حاضران  و نماینده کمیسیون انجمن‌های علمی قرائت کرد.

در انتهای مراسم از اسناد اهدایی استاد نوش آفرین انصاری رونمایی شد و تقدیرنامه‌ انجمن از اقدام ماندگار استاد توسط سید کاظم حافظیان رضوی قرائت شد.

برگزاری دهمین مجمع عمومی عادی انجمن به همراه رونمایی از اسناد اهدایی استاد نوش آفرین انصاری با گرفتن عکس یادگاری حضار به اتمام رسید.

به اطلاع علاقمندان می‌رساند، گزارش تصویری و تکمیلی از مراسم رونمایی متعاقبا در سایت انجمن به شانی ilisa.ir منتشر خواهد شد.

آخرین اخبار