در جلسه مشترک هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با دبیر و نمایندگان ادکا مطرح شد

هم اندیشی درباره بازار کار، سرفصل های درسی و آینده حرفه‌ای رشته و دانشجویان

 

در نشست مشترک بین هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی و نمایندگان ادکا، موضوعات، چالش‌ها و دغدغه‌های دانشجویان علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی سراسر کشور به بحث و بررسی گذاشته شد. دبیر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با اعلام این مطلب افزود: در جلسه هم‌اندیشی هیئت مدیره دوره هشتم انجمن با سیزدهمین دبیر و نمایندگان شورای مرکزی ادکا، دیدگاه‌های دانشجویان سراسر کشور که از قبل با اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی ایران مطرح شده بودند به اشتراک گذاشته شد.

عباس پور، دبیر ادکا، با بیان این نکته که نیاز به همفکری با هیات مدیره و طرح دیدگاه‌های دانشجویان علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی سراسر کشور زمینه‌ساز ارتباط بیشتر با انجمن شده است اعلام کرد: عدم تعریف اهداف منسجم رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسي، آینده مبهم رشته از نگاه دانشجویان جدیدالورود، عدم شناخت اولیه دانشجویان نسبت به رشته در هنگام انتخاب آن، نیاز به بررسی مجدد سرفصل‌های رشته به علت تغییر نام و کسب مهارت‌های جدید در دانشجویان، بازتعریف جایگاه شغلی فارغ‌التحصیلان رشته علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی در شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز تولید محتوای دیجیتال مارکتینگ، بازار کار گرایش‌های محتلف رشته همچون مدیریت اطلاعات، کتابخانه دانشگاهی، کتابخانه آموزشگاهی، کتابخانه دیجیتال و غیره به عنوان دغدغه‌های دانشجویان رشته علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی همواره به نمایندگان ادکا انتقال داده شده است.

دکتر رحمان معرفت، دبیر هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه مشترک با ادکا، اشاره نمود که کمیته‌های مختلف انجمن در دوره هشتم در تلاش هستند به صورت عملیاتی برخی نیازهای دانشجویان را در حد توان فکری و اجرایی انجمن پیگیری کنند. به عنوان نمونه کمیته آموزش انجمن قرار است نسبت به ازیابی گروه‌های علم اطلاعات و دانش شناسی اقدام نماید و نتیجه آن را در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دهد. همچنین کمیته کتابخانه‌های دانشگاهی با برنامه‌ریزی لازم درصدد پیگیری احیای پست “کتابدار آموزشگاهی” است. معرفت همچنین به استفاده از پتانسیل کمیته دانشجویان و دانش آموختگان انجمن در پیگیری مشترک نیازها و مطالبات جدی دانشجویان اشاره کرد و افزود بی تردید نمایندگان ادکا با کمک کمیته دانشجویان انجمن می‌توانند همچون دو بازوی توانمدن در پیگیری و به ثمر رسیدن نیازها و رفع دغدغه های دانشجویان همکاری کنند.

لازم به ذکر است که در این نشست محمد عباسپور، دبیر ادکا؛ پری‌ناز جعفری، دبیر کمیته آموزش و گردهمایی و ریحانه بان‌سرتیپ، دبیر کمیته مستندسازی و روابط عمومی به عنوان نمایندگان هیات مدیره سیزدهمین دوره اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی ایران حضور داشتند و این جلسه روز سه‌شنبه مورخ 3 اسفندماه 1400 برگزار شد.

 

آخرین اخبار