به همت کمیته آموزش انجمن اولین جلسه کارگاه مقدماتی نرم‌افزار آماری SPSS در انجمن برگزار شد.

اولین جلسه دوره مقدماتی نرم‌افزار آماری   SPSS با تاکید بر آمار توصیفی به همت کمیته آموزش انجمن، روز پنجشنبه مورخ ۲۱ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فضای ادوبی کانکت  انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با تدریس دکتر محمد زره‌ساز، برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه، دکتر مریم اسدی، مسئول کمیته آموزش به تشریح برنامه های کمیته آموزش پرداختند. اسدی با بیان این نکته که فعالیت‌های کمیته با برگزاری کارگاه‌ آمار به عنوان یکی از نیازهای اساسی محققان و پژوهشگران، شروع شده و با برگزاری کارگاه های متنوع ادامه خواهد یافت، به تشریح برنامه های کمیته آموزش پرداخت.

در جلسه اول کارگاه به تعاریف بنیادین و اولیه آمار پرداخته شد و معرفی نرم افزار کاربردی spss و امکانات مختلف آن و همچنین نحوه ی ورود داده در نرم افزار مذکور  از موضوعات طرح شده در این جلسه بود.

 

 

 

 

مسئول کمیته آموزش همچنین اعلام کرد: علاقمندانی که تمایل به حضور در جلسات بعدی کارگاه را دارند، می‌توانند در دوره مقدماتی نرم‌افزار آماری   SPSS ثبت نام کنند و از ادامه جلسات بهره گیرند. دكتر اسدي ضمن اعلام اين مطلب، افزود: اين كارگاه در ادامه به مفاهیمی همچون ” روش‌های آماری تعیین پایائی و روائی پرسشنامه در نرم‌افزار SPSS (، معرفی روش‌های پایایی پرسشنامه، تعیین پایایی با نرم‌افزار SPSS، روش‌های تعیین روایی پرسشنامه)؛  شاخص‌های آمار توصیفی در نرم‌افزار SPSS (فراوانی و انواع آن، میانگین و انواع آن، نما و میانه، دامنه تغییرات، انحراف متوسط، واریانس و انحراف معیار)؛ نحوه تعیین نرمالیته در نرم‌افزار  SPSS و نحوه رسم نمودارها در نرم‌افزار”  خواهد پرداخت.

لازم به ذکر است که علاقمندان به شرکت در ادامه کارگاه ها می توانند به لینک ثبت‌نام مراجعه نمایند.

آخرین اخبار