برگزیدگان جوایز ملی عباس حری، پوری سلطانی، و نورالله مرادی مشخص شدند

اختتامیه سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات بعد از ظهرروز دوشنبه ۱۵ آبان ماه در تالار قلم کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و برگزیدگان جوایز  پوری سلطانی؛ برای بهترین اثر حرفه ای در حوزه علوم اطلاعات، جایزه دکتر نورالله مرادی؛ برای بهترین اثر حرفه ای در حوزه اطلاعات آرشیوی؛ و جایزه دکتر عباس حری؛ برای بهترین اثر در مطالعات نظری حوزه علوم اطلاعات معرفی شدند.

محمد زره‌ ساز، مسئول کمیته پژوهش انجمن، ضمن اعلام اسامی برگزیدگان، داوران را در هر سه جایزه ملی معرفی کرد و از حامیان برای اهدای جوایز دعوت به عمل آورد.

وی گفت: در حالی که در نظامنامه جوایز انجمن تاکید بر سه داور بوده است، اما ما برای هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات برای هر مسابقه از چهار داور استفاده کردیم. البته در بخش جایزه دکتر حری یکی از داوران به دلیل مشغله انصراف داد.

زره‌ ساز گفت: طبق معیار اعلام شده در نظامنامه هیچ کدام از آثار داوری شده در هر سه بخش، واجد امتیاز لازم برای کسب جایزه ملی نشدند اما کمیته علمی بر اساس نظرات داوران تصمیم گرفت اثری که بالاترین امتیاز را آورده به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی کند.

بر این اساس،  دکتر غلامرضا عزیزی، دکتر سعید رضایی شریف‌آبادی، مهندس سعید انبارلویی و سرکار خانم رضوان‌دخت ضاد به عنوان داوران جایزه دکتر نورالله مرادی از بین دو اثر دریافتی در این حوزه هیچ یک از آثار را برای برگزیده شدن شایسته ندانستند و از این رو جایزه این بخش از سوی شرکت گنجینه رای مهر به مبلغ ۴ میلیون تومان به انجمن کتابداری و اطلاع رسانی اهدا شد.

آخرین اخبار