برنامه اطلاعات زيست محيطي (اطلاعات سبز) كليد خورد

پس از اعلام آمادگي تعدادي از اين گروهها و نهادها اولين جلسه مشترك كه بيشتر جنبه معارفه داشت در تاريخ 21/6/1391 در کتابخانه حسینیه ارشاد  و دومين جلسه كه در واقع اولين جلسه رسمي بود در تاريخ دوشنبه 10/7/1391 در همان محل برگزار گرديد.

موضوع برنامه اطلاعات سبز، گسترش و توزيع اطلاعات در حوزه محيط زيست است كه توليد آن را انجمنها، نهادها و سازمانهاي فعال در حوزه محيط زيست بر عهده دارند. اين موسسات در جهت پشتيباني از زيست پايدار، توسعه پايدار و مراقبت از محيط زيست فعاليتهاي مختلفي از جمله برگزاري كارگاهها و سخنرانيها، تدوين كتاب و جزوات آموزشي ، توليد بروشور و كتابچه هاي راهنما ، گردشهاي طبيعتگردي و برنامه هاي شهري براي آموزش مراقبت از محيط زيست دارند كه هر كسي براي دستيابي به هر يك از اين اطلاعات بايد يكي از اين موسسات را بشناسد، و به همين دليل با وجود كوششهاي وسيع و بيشتر داوطلبهاي اين موسسات، توليدات آنها را عده معدودي در جامعه مي شناسند.

برنامه اطلاعات سبز انجمن كتابداري و اطلاع رساني ايران ، در واقع پيوند دادن كتابخانه ها و نهادهاي اطلاع رساني و اين فعالان است تا اطلاعاتي كه با اين زحمت توليد مي شود، در اختيار طيف وسيعتري از مردم قرار اده شود.

تا اينجا چهار انجمن فعال زيست محيطي با نامهاي : انجمن طرح سرزمين، پايشگران محيط زيست (پاما) ، موسسه كاوشگران طبيعت دنيا و تعاوني زيست پايدار مانا آمادگي همكاري خود را با برنامه اعلام كرده اند. از سوي مقابل مديريت كتابخانه هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، كتابخانه حسينيه ارشاد ، خانه كتابدار و انجمن كتابداري و اطلاع رساني ايران نيز اعلام كرده اند كه توانمنديهاي خود را براي پيشبرد برنامه در اختيار خواهند گذاشت. پايگاه خبري ليزنا نيز از پشتيبانان اين برنامه است و در رساندن خبرهاي برنامه و نيز ايجاد فضايي اختصاصي براي اطلاعات زيست محيطي تلاش خود را خواهد كرد.

قرار است به زودي اولين كارگاهها و سخنرانيها از مجموعه برنامه هاي مشترك اين گروهها و نهادها اعلام شود كه از هم اكنون همه عزيزان را به مشاركت هر چه بيشتر در برنامه ها دعوت مي نمائيم.

آخرین اخبار