اهم فعالیت ها برای پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات ایران در هفته سوم مردادماه 1398

 

یکشنبه 20/05/1398

  • دیدار با جناب آقای علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

 

دکتر فریبرز خسروی (رئیس کمیته راهبری)، فرامرز مسعودی (عضو کمیته راهبری) و دکتر محمد زره‌ساز (عضو کمیته راهبری و دبیر علمی) در دیداری با آقای علیرضا مختارپور (دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) و دکتر امین متولیان (معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی) گزارشی از برگزاری کنگره‌های پیشین و برنامه‌های کنگره پنجم ارائه کردند. این دیدار به عنوان نخستین دیدار از مجموعه دیدارهای برنامه‌ریزی شده با اعضای شورای سیاستگذاری پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات بود. در این نشست صمیمانه، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با تاکید بر هویت‌یابی و هویت‌بخشی رشته و حرفه کتابداری و اطلاع‌رسانی، انتظارات این مجموعه را از محتوای کنگره متخصصان علوم اطلاعات بیان کرد. در ادامه نشست، طرفین بر همکاری بیشتر برای ارتقای کیفیت کنگره پنجم و هم‌افزایی در فضای حرفه‌ای و علمی تأکید کردند. جناب آقای مختارپور در این نشست، آمادگی نهاد را برای پشتیبانی از کنگره و مشارکت فعال در این رویداد ملی بزرگ اعلام کرد. در پایان از سوی جناب آقای مختارپور، هدایایی فرهنگی به رسم یادبود به اعضای انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران اهداء شد.

 

  • دیدار با جناب آقای دکتر صالح زمانی مشاور در امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

 

مهرناز خراسانچی (عضو کمیته راهبری و دبیر اجرایی)، فرامرز مسعودی (عضو کمیته راهبری) و دکتر محمد زره‌ساز (عضو کمیته راهبری و دبیر علمی) در دیداری با دکتر صالح زمانی (مشاور در امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و سردبیر نشریه آی بولتن) قابلیت‌های موجود برای استفاده از ظرفیت رویداد کنگره ایفلا 2019 را برای ارتقای کیفیت پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات ایران بررسی کردند. در این نشست مقرر شد گروه اعزامی از ایران به هشتاد و پنجمین کنگره ایفلا در آتن یونان با برنامه‌ریزی و همکاری گروهی و متناسب با تم پنجمین کنگره، با مقامات ایفلا و شرکت‌کنندگان از دیگر کشورها گفت و گوهای علمی ترتیب داده و فایل آنها را برای طرح  در کنگره مهیا کنند.

 

سه‌شنبه 22/05/1398

  • دیدار با جناب آقای علی زرافشان معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

 

دکتر محمد زره‌ساز (عضو کمیته راهبری و دبیر علمی) در دیداری با آقای علی زرافشان (معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران)، گزارشی از برگزاری نشست‌های آرشیو در دوره‌های پیشین کنگره متخصصان ارائه کرد. جناب آقای زرافشان در این جلسه ضمن تشکر بابت فعالیت‌های انجام شده، رهنمودهایی را برای برگزاری هرچه بهتر کنگره (به ویژه نشست‌های آرشیو و کتابخانه‌های آموزشگاهی) ارائه کرد.

 

چهار‌شنبه 23/05/1398

  • دیدار با جناب آقای مهندس دهقان مدیرعامل شرکت رای‌مهر

 

مهرناز خراسانچی (عضو کمیته راهبری و دبیر اجرایی)، فرامرز مسعودی (عضو کمیته راهبری) و دکتر محمد زره‌ساز (عضو کمیته راهبری و دبیر علمی) با حضور در محل شرکت رای‌مهر با جناب آقای مهندس دهقان مدیر عامل این شرکت دیدار کردند. در این دیدار جناب آقای دهقان آمادگی شرکت خود را برای حمایت مادی و معنوی از چهارمین دوره جایزه ملی دکتر نورالله مرادی اعلام کرد و پیشنهادهایی را نیز برای برگزاری هرچه بهتر این دوره از جوایز ملی ارائه داد. ایشان همچنین آمادگی شرکت خود را برای واگذاری نسخه‌ای از نرم‌افزار آرشیوی رای مهر برای مدیریت اسناد و مدارک انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران اعلام کرد. در پایان از سوی جناب آقای مهندس دهقان، هدایایی فرهنگی به رسم یادبود به اعضای انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران اهداء شد.

 

آخرین اخبار