آنچه در هفتمین جلسه رسمی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی گذشت

از فراهم آوری زیرساخت انتخابات درشاخه‌ها تا هم‌اندیشی با دانشجویان درباره بازار کار

 

هفتمین جلسه رسمی هشتمین دوره هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در روز سه‌شنبه مورخ 3 اسفندماه 1400 ساعت ۱۸ به صورت مجازی در محیط ادوب کانکت برگزار گردید. دکتر مهدی محمدی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی شاخه قم؛ دکتر رضا رجبعلی بگلو، نماینده انجمن در کمیسیون انجمن‌های علمی و نمایندگانی از اعضای شورای مرکزی سیزدهمین دوره ادکا به عنوان میهمانان این جلسه حضور داشتند.

در ابتدای جلسه، دکتر ملیحه درخوش، مسئول کمیته سازماندهی، در ارتباط با برنامه‌های کمیته در سال 1401 به ایراد سخن پرداخت. اجرای دوره‌های آموزشی در سه سطح با توجه به نیاز آموزشی جامعه علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی (دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و کتابداران کتابخانه‌ها) و تدوین دستنامه‌های آموزش فهرست‌نویسی از جمله برنامه‌های مد نظر کمیته نامبرده جهت عملیاتی شدن است.

در ادامه، دکتر رجبعلی بگلو گزارشی از جلسات برگزار شده در کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم و همچنین مباحث مطرح شده از سوی ایشان در این جلسات به اعضای هیات مدیره ارائه نمود.

سپس محمد عباسپور، دبیر ادکا به عنوان نماینده جامعه دانشجویی رشته علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی به بیان دغدغه‌های دانشجویان پرداخت. اعضای هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، خواستار تداوم جلسات و ارتباط مستقیم ادکا با کمیته دانشجویان و دانش‌آموختگان انجمن در راستای بهبود شرایط و کاهش دغدغه‌های دانشجویان رشته شدند.

دکتر مهدی محمدی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی شاخه قم به بیان گزارشی از وضعیت فعالیت‌ها و چالش‌های پیش روی انجمن کتابداری شاخه قم پرداخت. ایشان همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات این شاخه در آینده‌ای نزدیک، خواستار بهره‌مندی انجمن شاخه قم از امکانات و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات موجود در سایت انجمن مرکزی برای برگزاری انتخابات شاخه استانی مذکور شد.

هفتمین جلسه هیات مدیره با بیان پیشنهاداتی از سوی اعضای هیات مدیره انجمن به ریاست انجمن شاخه قم در راستای برگزاری بهینه انتخابات به صورت مجازی به اتمام رسید.

از شما همراهان همیشگی انجمن خواهشمند است جهت مطالعه کامل مباحث مطرح شده در جلسه نامبرده صورتجلسه را در لینک مربوطه مطالعه فرمایید.

آخرین اخبار