این جلسه با حضور خانمها و آقایان: دهسرایی، یعقوبپور، اسدی، عزیزیان، فعال، روحیدل، خوانساری، قناتی، امامی، علیزاده، طالبی، دهدشتی، عمرانی، صادقیانی و عادلی برگزار شد.
هر یک از بزرگواران دیدگاه خود در رابطه با موضوع اصلی نشست را مطرح کردند و به تشریح دغدغههای خود با توجه به مسئولیت، تخصص و شرایط شغلی خود پرداختند.
محورهای مطرحشده توسط دوستان را میتوانم به موارد زیر خلاصه کنم:
– کمبود کیفیت موردانتظار در تدریس دروس سازماندهی در دانشگاهها
– کمبود همت و انگیزه شخصی کتابداران برای دانشافزایی و اشتراک دانش
– نبود متخصصین سازماندهی در بسیاری از سازمانها
– نبود نظارت بر کار سازماندهی منابع
-دیدگاه مدیران
– عدم جذب نیروهای متخصص
– همکاری میان سازمانها در اشتراک دانش
– آموزش و بازآموزی در سازمانها
– نبود متخصصین سازماندهی در حوزه منابع غیرکتابی و نسخ خطی
– کمبود اشتراک دانش میان کتابداران یک سازمان
– کمبود انتقال دانش حرفهمندان به دانشجویان
– عدم استفاده از حرفهمندان در تدریس سازماندهی
– سیاستهای سازمانی ناقص برای اشتراک دانش میان حرفهمندان
– نبود آشنایی کم کتابداران با دانش نرمافزارهای کتابخانهای و بسترهای اطلاعاتی
در نهایت با اجماع حاضران در جلسه، عنوان فرعی نشست سازماندهی دانش در کنگره سوم، به صورت: ” ارتقاء سطح دانش و مهارت متخصصان سازماندهی منابع” تصویب شد.
در انتهای جلسه تقسیمبندی کلی از مطالب مطرح شد که مباحث به اشتراک و ارتقاء دانش متخصصان سازماندهی دانش در کتابخانه ملی، کتابخانههای سازمانی و دانشگاهی، کتابخانههای تخصصی، متخصصین منابع غیرکتابی، خط مشیها و سیاستهای سازماندهی و … تقسیم شد. البته مطالب جزییتر نیز در کنار این مطالب مطرح هستند.
از تمامی اعضای محترم گروه خواهشمند است نسبت به مسائل مطرحشده اظهار نظر فرمایند.
هدف آن است که به عامل انسانی به مثابه بخشی از فرایند سازماندهی دانش پرداخته شود. در واقع بر نقش یک متخصص آگاه و دارای دانش بهروزشده در جهت غنای فرایند سازماندهی دانش صحه گذاشته شود.