جلسات مجمع عمومی فوق‌العاده و مجمع عمومی عادی هشتمین دوره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران با حضور اعضای هیات مدیره، اساتید، دانشجویان و کارشناسان رشته روز چهارشنبه مورخ 10 اسفندماه 1401 از ساعت 14 در سالن انوار کتابخانه ملی برگزار شد.

در ابتدا، دکتر رحمان معرفت، دبیر انجمن هشتمین دوره هیات مدیره ضمن خیرمقدم به میهمانان و حاضران در جلسه، از ریاست انجمن دعوت کرد تا جلسه را بصورت رسمی با عرض خیرمقدم آغاز کند. دکتر سعید رضایی شریف‌آبادی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران از حاضران در جلسه سپاسگزاری کرد و به معرفی میهمان ویژه مراسم پرداخت.

در ادامه سخنران ویژه مجمع، علی اصغر سیدآبادی، نویسنده کودک و نوجوان و پژوهشگر این حوزه با اشاره به چالش‌ها و بحران‌های اجتماعی از اهمیت کتاب، کتاب‌خوانی و جایگاه و نقش کتابداران سخن گفت ایشان کتابخانه‌ها به عنوان یک نهاد اجتماعی قلمداد کرد که برخی کارکردهای آن ممکن است هنوز شناخته نشده باشد.

سیدآبادی با بیان این نکته که یکی ازکارکردهای کتابداران و کتابخانه‌ها اکنون به مثابه یک پناه عاطفی برای مردم و اجتماع بویژه برای نسل‌های جدید است به سخنان خود پایان داد.

مجمع عمومی فوق‌العاده با توضیحات نماینده کمیسیون انجمن با حضور سه نفر از پیشکسوتان و دبیر انجمن، به انجام رسید.

در ادامه مجمع عمومی عادی با ارائه گزارش مفصلی از فعالیت‌های هشتمین دوره هیات مدیره انجمن توسط دکتر سعید رضائی شریف‌آبادی و همچنین گزارش پریسا پاسیار، خزانه دار انجمن، به گزارش مالی و ترازمالی انجمن انجام شد.

 با اتمام گزارش خزانه‌دار، دکتر محسن حاجی‌زین‌العابدینی، به نمایندگی از بازرسان هشتمین دوره، برنامه‌های انجمن را مورد توجه قرار داده و از نقاط قوت و ضعف هیئت مدیره سخن گفت تلاش برای توجه به دغدغه‌های حرفه‌مندان بویژه در حوزه اشتغال و کار از جمله توصیه‌های بازرسان انجمن بود. در مجموع فعالیت‌های هیئت مدیره انجمن در دوره هشتم در اولین سال فعالیت از نگاه بازرسان، شایسته، قابل قبول و در مدار اساسنامه انجمن بود. بخش پایانی مراسم نیز عکس یادگاری بود که در مقابل سالن انوار کتابخانه ملی از حاضران ثبت شد.

آخرین اخبار