کمیته کتابخانه‌های عمومی ایفلا برای جایزه بهترین کتابخانه عمومی سال فراخوان داد

جایزه به کتابخانه عمومی داده می‌شود که یا به تازگی ساخته یا در مکان‌هایی قرار گرفته که پیش‌تر برای کتابخانه‌ها استفاده نشده است. کتابخانه بایستی در دوره‌ زمانی  ۱ژانویه ۲۰۱۵ تا 31 دسامبر 2017 (11 دی 93 تا 11 دی 96) راه اندازی و تکمیل شده باشد.

به کتابخانه برگزیده  5000 دلار  به طور مستقیم  جایزه اهدا خواهد شد. یادآور می شود جایزه از سوی شرکت سیستماتیک اهدا می‌شود. و برنده جایزه “کتابخانه عمومی سال” در پایان ماه آگوست سال 2018 در نشست سالانه ایفلا در کوالالامپور، مالزی اعلام خواهد شد.

پیش از این، جایزه کتابخانه‌ عمومی، برای نخستین بار در سال 2014 با همکاری با آژانس فرهنگ و قلمرو دانمارک (Slots- og Kulturstyrelsen) داده شد.

معیارهای ارزیابی کتابخانه‌های داوطلب به شرح زیر است:

  • میزان استفاده از کتابخانه؛
  • در نظر گرفتن پیشرفت‌های دیجیتالی تازه؛
  • تعامل نزدیک با فرهنگ محلی؛
  • تداوم عملکرد؛
  • برآوردن آرزوها و نیازهای جامعه.

معیارهای اعلام شده ازسوی هیئت داوران حرفه‌ای بین المللی ارزیابی و بر اساس آنها، کتابخانه برگزیده انتخاب می شود.

یان ریچاردز، رییس بخش کتابخانه‌های عمومی ایفلا در توضیح این خبر اعلام کرد: “بخش کتابخانه‌های عمومی ایفلا خرسند است که همکار انتخاب کتابخانه عمومی برتر سال خواهد بود که رویداد مهمی در برنامه‌ریزی و طراحی کتابخانه است. ما معتقدیم که کتابخانه‌های عمومی بخش مهمی از یک جامعه قوی هستند و توانایی قدرشناسی و به اشتراک گذاری تجربه‌های نمونه‌های الگو به ما کمک می کند تا محیط‌های بهتری برای شهروندانمان ایجاد کنیم.”

مایکل هُلم، مدیر اجرایی شرکت سیستماتیک در ادامه این خبر گفت: “ما خوشحالیم که دوباره می‌توانیم از این جایزه حمایت کنیم. کتابخانه‌ها از طریق اطلاع‌رسانی و آموزش در جامعه ما نقش مهمی ایفا می کنند و ما می خواهیم از این تلاش‌ها حمایت کنیم. در عین حال، ما می خواهیم به نوآوری ایفا کنند.”

برای اطلاعات بیشتر با رایانامه (helle.bastrup@systematic.com) کنید.

افزون بر آن، پازوکی مسئول کمیته روابط بین‌الملل انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، اعلام کرد: “کمیته روابط بین‌الملل آماده همکاری با کتابخانه‌های عمومی ایرانی که تمایل‌دارند در این فراخوان شرکت کنند، را دارد.”  کمیته روابط بین‌الملل با iranilisa@gmail.com در ارتباط باشید.

آخرین اخبار