بایگانی آوریل 16, 2013

هيأت مديره انجمن چه تركيبي بايد داشته باشد؟ يك پرسش

لیزنا، سید ابراهیم عمرانی، سردبیر: تا به خاطر مي‌آورم هر چند وقت يكبار سوژه‌اي بوده كه با آن دل مشغول باشم؛ حال مي‌خواهد اين موضوع، مساله خود من باشد يا نه. به عنوان خود موضوع داشتم تعقيبش مي‌كردم. بعد از انقلاب فرهنگي چند سالي طول كشيد تا كنكور فوق ليسانس آن زمان و کارشناسی ارشد فعلي برگزار شود. مدتي سوژه ما شده بود اين؛ كه البته سه سال بيشتر طول نكشيد و بالاخره در سال 1365 اولين كنكور برگزار شد و دانشگاه تهران 15 دانشجو گرفت. سال‌هاي اخير هم موضوع روز اسم رشته بود؛ حالا شما دوست داشتيد يا نداشتيد، موافق بوديد يا نبوديد، جدي در مورد آن تلاش مي‌كرديد يا فقط سر تكان مي‌داديد، موضوعي بود كه تعقيب مي‌كرديد. موضوع آنقدر جدي بود كه با يك شوخي رسانه‌اي همه هيجان زده شدند تا جائي كه يكي از گروه‌هاي كتابداري كارت دانشجویی با عنوان مهندسي ناوبري اطلاعات براي دانشجويان خود صادر كرد و برخي دوستان در مزاياي نام جديد سخن‌ها راندند؛ تا بالاخره به طور جدي هم اين اتفاق در همان سال گذشته افتاد و ما شدیم حرفه‌مندان علم اطلاعات و دانش‌شناسي. حالا بيائيد فكر كنيم كه سوژه جديد چيست؟ شايد معضل بيكاري؟ شايد باز هم آموزش كتابداري يا برخوردهاي غير كارشناسي با كتابداري مثل حذف پست‌هاي كتابداري؟ يا آزمون‌هاي استخدامي؟

ادامه مطلب

دعوت رئیس انجمن کتابداری به مشارکت حداکثری در انتخابات پنجمین دوره

به گزارش لیزنا، دکتر سعید رضایی شریف آبادی طی پیامی استادان، دانشجویان و حرفه مندان حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی را به مشارکت حداکثری در انتخابات پنجمین دوره انتخابات دعوت کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

“بدون شک مهمترین رویداد این هفته برای کتابداران این مرز و بوم که کمتر از 36 ساعت دیگر بوقوع خواهد پیوست، انتخابات انجمن است. دوستان زیادی از پیشکسوتان و دلسوزان و صاحبنظران این روزها مطالبی در لیزنا و یا سایر رسانه ها درباره نقش انجمنهای علمی و اهمیت حضور در انتخابات انجمن نوشته اند. منهم به سهم خود از همه کسانی که نگران آینده رشته، دانشجویان و دانش آموختگان آن و شاغلین حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی هستند دعوت می کنم تا در مجمع عمومی و پنجمین دوره انتخابات انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران شرکت کنند.

ادامه مطلب