گراميداشت بيست و يكمين “هفته كتاب” در ايران

 

بيست و يكمين “هفته كتاب” جمهوري اسلامي ايران با شعار ” كتاب آينه فرهنگ و فرزانگي” با مراسم و آئين هاي ويژه در سراسر ميهن كهنسال و بزرگ ايران برگزار مي شود. در اين ميان بدون شك كتابداران به عنوان حافظان انديشه بشريت و سكانداران كشتي هاي دانش بيش از بيش بايد فرصت را غنيمت شمرده و فعاليت هاي خود را در مسير تشويق جامعه به بهره گيري از كتاب و كتابخانه و آشنايي مردم با نقش مديران دانش معطوف دارند.

اگر قبول داريم كه كتاب به عنوان بنيان تعليم و توليد دانش در جامعه نقش ايفاء مي كند، پس براي اينكه جامعه اي دانشورز و دانش بنيان داشته باشيم، راهي جز تشويق و ترغيب مردم به بهره گيري از كتاب-به معني اعم- باقي نمي ماند.

امروز در جهان سرشار از رسانه هاي گوناگون – كه خود محصول حضور بي بديل كتاب و كتابخواني است – وظيفه دولتها و ملتها در قبال فراهم كردن امكانات برخورداري از كتاب و كتابخانه (در ابعاد و اشكال گوناگون آن) بسيار سنگين است. غفلت از حضور كتاب در زندگي مردم، پذيرفته نيست، زيرا تبعات يك جامعه بيگانه با مطالعه و دانش، مشكلات گوناگون و اثرات منفي جبران ناپذيري را در پي خواهد داشت.

انجمن كتابداري و اطلاع رساني ايران، ضمن سپاس از همه تلاشگران حوزه كتاب و كتابخانه و گراميداشت هفته كتاب از همه كتابداران و اهالي كتاب انتظار دارد در چهارسوي ايران عزيز در تبليغ و تشويق هموطنان گرامي و فرهنگدوست به استفاده از كتاب و كتابخانه اهتمام ورزند.

 

انجمن كتابداري و اطلاع رساني ايران

آبان 1392

آخرین اخبار