عضويت مجدد پریسا پاسیار و حمیده معماری هنجی در کمیته نشریات و پیایندهای ایفلا

به گزارش روابط عمومی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، حميده معماري هنجي (مسئول کمیته روابط بین‌الملل) و پریسا پاسیار (عضو هیئت مدیره و خزانه‌دار)، براي دوره دوم از سوي كميته حرفه‌اي ايفلا براي مدت 4 سال (آگوست 2023 – آگوست 2027) به عنوان عضو كميته نشريات و پیایندهای ايفلا انتخاب شده‌اند.
فرایند انتخاب با فراخوان عضویت در كميته‌هاي تخصصي فدراسیون بين المللي انجمن ها و موسسه های كتابداري (ايفلا) در پايان سال 2022 طي جلسه دفتر مركزي آغاز شد و کمیته های تخصصی اعضای خود با بررسی سوابق از میان متقاضیانی که درخواستشان را ارسال کرده بودند،‌ انتخاب کردند. معماری و پاسیار که از سال 2019 تا 2023 در كميته نشريات و پيايند های ايفلا فعالیت داشتند،‌ برای دوره دوم برای عضویت در این کمیته انتخاب شدند.
كميته نشريات و پيايند های ايفلا بر طيف گسترده‌اي از موضوع‌هاي ارتباط علمي متمركز است. مباحث اين كميته بر دسترسي آزاد، واسپارگاه‌ها، الگوهاي نشر، التمريكس و سنجه‌هاي ديگر، داده‌کاوي و متن كاوي، استانداردهاي كتابشناختي، همكاري‌هاي كتابخانه‌هاي ملي و بين‌المللي، دسترس‌پذيري، حفاظت و آرشيو، مديريت و توسعه مجموعه، مسائل قيمت گذاري، حق مولف، ارتباط با ناشران، تامين كنندگان منابع و ساير نهادها، تاثير توسعه فناوري در روند كسب و كار نشریات و پیایندها تاكيد دارد.
اعضاي كميته های ایفلا از طریق انتخابات به مدت چهار سال انتخاب مي‌شوند. هر عضو حداكثر به مدت هشت سال متوالي مي‌تواند در يك كميته عضویت داشته باشد. هر دو سال یک بار از میان اعضای کمیته سه نفر به عنوان مسئول کمیته در نقش های رئیس،‌ دبیر و مسئول اطلاع رسانی انتخاب می شوند. اعضا موظفند در برنامه‌ريزي‌ فعالیت های کمیته مشارکت داشته باشند و در نشست‌هاي مدیریتی كه در زمان برگزاري كنگره «ايفلا» برگزار مي‌شود، شركت كنند؛ و در صورت عدم حضور دلايل و توضيح منطقي ارائه دهند.

آخرین اخبار