در دومین جلسه هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در سال 1399 مطرح شد: کسب رتبه A انجمن برای ششمین سال پیاپی

 

* خانم خراسانچی مسئول کمیته روابط عمومی، مسئله تهیه نرم‌افزار برای ساماندهی مدارک و اسناد انجمن را متذکر شدند. پس از تبادل نظر مقرر شد تا با توجه به قول جناب آقای مهندس دهقان مدیرعامل شرکت گنجینه رای مهر در روزهای کنگره پنجم، رایزنی لازم برای تهیه نرم‌افزار گنجینه انجام شود.

* خانم خراسانچی تقاضا کرد تا فایل پرسش‌های مطرح در دوران کرونا نهائی شود. آقای دکتر خسروی خواستار آن شد تا فایل پرسش‌ها مقوله‌بندی شود تا بتوان بهتر در مورد پرسش‌ها نظر داد.

* خانم خراسانچی با اشاره به اینکه خانم پورپناهی از اعضای کمیته روابط عمومی انجمن مسئولیت پیگیری فایل‌های تصویری معرفی کتاب را برعهده گرفته‌اند، خواستار کمک برای به نتیجه رساندن این طرح شدند. آقای دکتر اصنافی برای تکمیل این طرح نکاتی را یادآور شدند و مقرر شد تا ایشان در تهیه فراخوان و انجام این طرح به کمیته روابط عمومی کمک کنند.

* خانم خراسانچی عنوان کردند که سه طرح برای برنامه‌های اینستگرامی انجمن درنظر گرفته شده است. این سه طرح عبارتند از: 1- برنامه زنده عمومی با حضور کتابداران، آرشیویست‌ها و سایر متخصصان علوم اطلاعات 2- برنامه زنده تخصصی با حضور کارشناسان داخل رشته و خارج رشته 3- برنامه زنده با حضور متخصصان علوم اطلاعات ساکن در کشورهای خارجی. ایشان از اعضای هیئت مدیره و همه علاقه‌مندان تقاضا کرد تا در نخستین برنامه زنده عمومی در روز دوشنبه اول اردیبهشت شرکت کنند.

* خانم خراسانچی گزارشی از تغییرات وب‌سایت انجمن ارائه کردند. ایشان اطلاع دادند که در حال بررسی مهاجرت وب‌سایت انجمن از جوملا به ووردپرس هستند و قرار شده آقای مهندس اکبری مدیر فنی وب‌سایت انجمن گزارشی را در این زمینه در هفته آینده ارائه کنند. اعضای هیئت مدیره از تلاش‌های خانم نساء رضایی مدیر فنی سابق وب‌سایت انجمن قدردانی کردند.

* دکتر صمیعی مسئول کمیته آموزش گزارشی را از روند برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین ارائه کردند. ایشان اعلام کردند که در تلاش هستند تا دوره‌های آموزشی مرتبط با روش تحقیق و آمار را از طریق نرم‌افزار آرموک و صفحه اینستگرام انجمن برگزار کنند. اعضای حاضر در جلسه ضمن استقبال از این برنامه، خواستار انتخاب اساتید قوی، موضوعات جذاب آموزشی و همچنین برگزاری نشست‌های رفع اشکال آنلاین در صفحه اینستگرام انجمن شدند. همچنین پیشنهاد شد تا فایل‌های تصویری آموزشی در کانال انجمن در آپارات آپلود و اطلاع‌رسانی شود.

* دکتر زره‌ساز مسئول کمیته پژوهش ضمن اشاره به شرایط ابهام‌آمیز و دشوار فعلی برای فعالیت کتابخانه‌های و آرشیوها پیشنهاد داد تا تدوین سند رهنمودهای انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران برای فعالیت کتابخانه‌های و آرشیوها در دوران شیوع بیماری‌های واگیردار در دستور کار قرار گیرد. اعضای حاضر در جلسه ضمن استقبال از این پیشنهاد خواستار تدوین پیش‌نویس این سند در کمیته پژوهش با استفاده از نظرات صاحبنظران و منابع موجود شدند.

* آقای مسعودی مسئول کمیته برنامه‌ریزی و بهبود مستمر اطلاع داد که انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در ارزیابی عملکرد سال 1397 انجمن‌های علمی وزارت علوم با اکتساب امتیاز 1066 بار دیگر موفق به کسب امتیاز رتبه A شد.

* آقای مسعودی خواستار فعال‌تر شدن کمیته‌های انجمن در سال جدید شد. مقرر شد دبیر انجمن در ایمیلی از مسئولان کمیته‌ها تقاضا کند تا مشارکت فعال‌تری در برنامه‌های انجمن در سال جدید داشته باشند.

 

آخرین اخبار