به مناسبت دهمین مراسم آیین گرامیداشت حامیان نسخ خطی

 

با قلم، خط نگاری در حدود شش هزار سال پیش از دره های نیل و فرات آغاز شده به کرانه های دریای روم رسید و از خطوط تصویرنگار میخی و فنیقی گذشت، به جهان الفبایی رسید که امروز همه ملل به داشتن آن افتخار می کنند.

گرد کردند و گرامی داشتند تا به سنگ اندر همی بنگاشتند

اندیشه و تفکر در جولان؛ فرهیختگان و اندیشه ورزان در تکاپو، خطوط نوشته، کتاب ها خلق شدند و کتابداران به گردآوری و حفظ کتاب ها همت گماردند و کتابخانه ها به پایگاه تبلیغ اندیشه بدل شدند.

دست ماهر جا رسد تبلیغ دانش می کنیم کار ما جز نشر دین و خدمت فرهنگ نیست

امروز در این مکان مقدس، مراسم نکوداشت خانواده گرانسنگ و فرهنگدوست و دین پروری است که با همت بزرگ خاندان این خانواده حضرت آیت ا…العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی (ره) میراثی ماندگار و مجموعه ای بی نظیر از آثار مکتوب جهان اسلام گردآوری و با تلاش خستگی ناپذیر فرزند بزرگوار و فرهیخته ایشان جناب آقای دکتر سیدمحمود مرعشی ساماندهی شده و با بهره گیری از فنون کتابداری و اطلاع رسانی در خدمت رسانی به اهل پژوهش قرار داده تا حکمت ملکه مومنین گردد.

به حکمت چون شد آبادان دلت، نیکو سخن گشتی که جز ویران سخن ناید برون از خاطر ویران

چه گلستانی مصفاتر، چه باغ رضوانی سرسبز تر از کتابخانه ای که باغبانش امروز در سایه ساران در زیر گامهای طالبان علم آرمیده است و به مولای خود که فرمود: “الکتب بساطین العلماء” با عمل لبیک گفت و چنین بود که گلستانش آباد شد.

انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، ضمن تشکر از کتابخانه ملی ایران به خاطر برگزاری این مراسم، مراتب قدردانی و سپاس خود را تقدیم مدیریت و کتابداران کتابخانه عمومی مرعشی می نماید.

انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران

29 آبان ماه 1389

آخرین اخبار