آیا در دولت تدییر و امید کلید کتابخانه‌ها به کتابداران سپرده خواهد شد؟

 دکتر سعید رضایی شریف آبادی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در گفتگو با خبرنگار لیزنا در خصوص پی گیری مطالبات کتابداران از دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب، گفت: با توجه به اینکه هنوز نهاد ریاست جمهوری به دکتر روحانی تحویل داده نشده، گروه کتابداری هم دراین راستا دست نگه داشته است و از آنجایی که دکتر روحانی بر روی فعالیت انجمن‌های تخصصی و علمی تأکید داشتند در صدد هستیم نامه‌ای برای ارسال به ایشان آماده کنیم.

 وی افزود: ما برای مطالبی که مد نظر داریم در حال نظرخواهی هستیم و متن نهایی آن را منعکس خواهیم کرد، حال انعکاس آن به صورت نامه سرگشاده باشد یا خطاب به شخص رئیس جمهور باشد هنوز مشخص نیست و به جمع‌بندی دقیقی نرسیده‌ایم.

 رضایی تاکید کرد رؤسای مراکز  و سایر افراد که مایل به همکاری و مشارکت در کنار انجمن هستند خود را معرفی و نظرات خود را بیان نمایند.

 رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در پاسخ به این سوال که مطالبات انجمن و کتابداران از رئیس جمهور جدید چه خواهد بود بیان کرد: محورها هنوز مشخص نشده است اما یکسری مطالب کلی هست که مد نظر داریم، از جمله مسائلی که در ارتباط با پایگاه کتابخانه‌ها و رشد فرهنگ و جایگاه آنها، نقش کتابداران متخصص، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، استفاده از کتابداران متخصص در کتابخانه‌های مادر و عمده کشور مانند: کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس، کتابخانه‌های دانشگاهی، کتابخانه‌های تخصصی، و نیز کتابخانه مدارس و حذف پست کتابدار مدرسه تأکید خواهیم کرد.

 وی افزود: محورهای دیگری هم در حال بحث و بررسی است و بقیه افراد هم اگر محوری مد نظر دارند می‌توانند مشارکت نمایند.

 رضایی در پاسخ به اینکه درصورت راه‌اندازی انجمن‌های صنفی در دولت جدید آیا انجمن مایل به همکاری با آنها می‌باشد گفت: انجمن‌های صنفی در کنار انجمن‌های علمی هستند. کار انجمن‌های علمی رشد علمی و رصد‌کردن توسعه مسائل علمی است و انجمن‌های صنفی مربوط به حرفه خاصی هستند که مسائل شغلی، حقوقی،… که صنف خاصی دارند را حمایت می‌کنند و درجهت آن تلاش می‌کنند. کتابداران هم به عنوان افرادی که در این مجموعه فعالیت دارند باید به دنبال انجمن صنفی برای خود باشند که در این راستا انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران هم همکاری و مشارکت خواهد داشت.

 رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در پایان گفت: از طرف انجمن کتابداری ایران انتخاب جناب آقای دکتر روحانی را تبریک می‌گویم و خوشحالم که ایشان نام دولت جدید را دولت تدبیر و امید گذاشتند. ما هم تلاش خواهیم کرد که در کنار 300 انجمن علمی دیگر به عنوان بازوی علمی با ایشان همکاری و مشارکت نماییم.

 شما، کتابدار گرامی هم می توانید در این راه سهیم باشید. برای ارائه نظرات، مطالبات و دغدغه های خود می توانید در بخش نظرات این خبر دیدگاه خود را ثبت نمایید.

 

آخرین اخبار