با تقدیر از رئیس شورای شهر تهران در نامگذاری خیابانی به نام استاد نوش آفرین انصاری، پنجمین جلسه هیات مدیره برگزار شد

پنجمین جلسه رسمی هشتمین دوره هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در روز سه‌شنبه مورخ 5 بهمن ماه 1400 ساعت ۱۸ به صورت مجازی در محیط ادوب کانکت برگزار گردید. در ابتدای جلسه در خصوص اقدام شورای شهر تهران در خصوص نامگذاری خیابان شانزدهم جمال الدین اسدآبادی (یوسف آباد) به نام استاد نوش آفرین انصاری، ریاست محترم انجمن توضیحاتی ارائه دادند و از این اقدام ارزشمند شورای شهر در پاسداشت مقام علمی و معنوی پیشکسوتان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی کشور تشکر و قدردانی کردند. همچنین پس از بحث و بررسی درباره کمیته ملی کتابداری کودک و نوجوان و ارائه گزارشی از شیوه شکل گیری و تاریخچه این کمیته توسط سرکار خانم دکتر مهرناز خراسانچی، اعضای هیئت مدیره ضمن تشکر و قدردانی از زحمات ایشان، به اتفاق آراء نسبت به پیشنهاد واگذاری مسئولیت کمیته به دکتر مهرناز خراسانچی موافقت کردند.
در ادامه، برنامه‌های کمیته آرشیو توسط دکتر عزیزی، مسئول محترم کمیته تشریح شد. بهره گیری از توان دانش آموختگان و دانشجویان علم اطلاعات، همکاری با انجمن ایرانی تاریخ، پژوهشکده اسناد و سایر نهادهایی که با آرشیو مرتبط هستند از اهداف و برنامه‌های کمیته آرشیو خواهد بود. دکتر عزیزی ضمن تشکر از انجمن کتابداری ایران برای حمایت از فصلنامه گنجینه اسناد، تقاضای حمایت از فصلنامه آرشیو ملی توسط انجمن را نیز مطرح کردند. تقاضای مشارکت انجمن در برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌ها توسط دکتر عزیزی مطرح شد و مقرر شد راهنمایی لازم توسط دبیرخانه صورت گیرد. همچنین هیئت مدیره خواستار تلاش برای فعالتر شدن بخش دانشجویی کمیته آرشیو شدند.
تشریح برنامه‌های کمیته بازاریابی و ارائه گزارش درباره برنامه لایو برگزار شده توسط کمیته آموزش انجمن و تلاش این کمیته برای برگزاری کارگاه کتاب درمانی با حضور یکی از متخصصان حوزه سلامت روان در آینده نزدیک از موضوعات دیگر مطرح شده در جلسه بود.
استفاده از پتانسیل باغ کتاب برای برگزاری نشست های مشترک و توجه به برگزاری برنامه های آموزشی برای مخاطبان خاص و عام و نیز توجه به تولید موک های تخصصی در حوزه علم اطلاعات از موضوعات مطرح شده در نشست هیئت مدیره بود که مقرر شد کمیته های تخصصی مرتبط با این حوزه وارد عمل شوند. تلاش برای برگزاری ژورنال کلاب‌های انجمن به عنوان یکی از برنامه‌های ترویجی کمیته پژوهش مورد استقبال اعضاء هیئت مدیره قرار گرفت. برای مطالعه کامل مباحث مطرح شده در پنجمین جلسه هیات مدیره می‌توانید صورتجلسه را در لینک مربوطه مطالعه نمایید.

آخرین اخبار