صفحات اصلی

همیاری مالی

انجمن علمي كتابداري و اطلاع‌رساني ايران نهادي است علمي كه بر اساس مجوز كميسيون انجمن‌هاي علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ايران فعاليت مي‌كند. كمك‌هاي مالي و غيرمالي شما مي‌تواند نقش موثري در تحقق اهداف علمي و فرهنگي انجمن داشته باشد. انجمن از شما و كمك‌هايي كه مي‌كنيد استقبال و تقدير و آن‌ها را به نام خودتان ثبت و اعلام مي‌كند.

  • براي كمك‌هاي غيرمالي و همكاري‌ها با انجمن به بخش كميته‌هاي انجمن مراجعه فرمائيد
  • براي اهداء كمك مالي به انجمن مي‌توانيد از راه‌هاي زير اقدام كنيد:

1- واريز وجه مورد نظر به حساب306048880- بانك تجارت، شعبه اكو يا حساب 0107773353007- بانك ملي ايران، شعبه دانشگاه الزهرا به نام انجمن علمي كتابداري و اطلاع‌رساني ايران.

        2- پرداخت از طريق درگاه پرداخت الكترونيكي انجمن.

 

كمك‌هاي مالي دريافت شده:

-       سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران- مبلغ 000/000/10 تومان- 24/1/1392

-       شركت انتشارات فني ايران- مبلغ 000/600 تومان- 25/12/1392

-       سركار خانم پوري سلطاني- اهداي 1 عدد سكه بهار آزادي- 5/3/1393

-       سركار خانم دكتر مريم اسدي- مبلغ 000/200 تومان- 4/4/1393

-       جناب آقاي دكتر سعيد رضايي شريف‌آبادي- مبلغ 000/200 تومان- 4/4/1393

-       جناب آقاي دكتر ابراهيم افشار- مبلغ 000/200 تومان- 4/4/1393

-       جناب آقاي دكتر محسن زين‌العابديني- مبلغ 000/200 تومان- 4/4/1393

-       جناب آقاي سيد ابراهيم عمراني- مبلغ 000/200 تومان- 4/4/1393

-       نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور- مبلغ 000/000/1 تومان- 8/6/1393

 

 

راهنمایی

 ماموریت و اهداف انجمن چیست؟ هدف عمده انجمن ارتقاء جايگاه حرفه كتابداري و اطلاع‌رساني در جامعه و فراهم ساختن بستر مناسب برايرشد علمي و حرفه‌اي كتابداران و اطلاع‌رسانان و دست اندركاران اين رشته در سطح كشور مي‌باشد. وظيفه اصلي اعضاي انجمن و هيات مديره آن كمك به تحقق اين هدف‌ها از طريق فراهم ساختنفضاي مناسب براي فعاليت و کار گروهی و تعاملی است.

چه کسانی می توانند به عضویت انجمن در بیایند؟دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی، مدیریت اطلاعات، مدیریت فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، کتابداران، اعضای هیات علمی، کتابخانه ها، سازمان ها و مراکز اطلاعاتی.

عضویت در انجمن چندگونه است؟

عضويت پيوسته: موسسان انجمن و افرادي كه حداقل داراي درجه كارشناسي ارشد در رشته علم اطلاعات و دانش شناسی با گرايش هاي وابسته هستند در این گروه قرار می گیرند.

عضويت وابسته: الف – دارندگان مدرك كارشناسي علم اطلاعات و دانش شناسی

ب- دارندگان مدرك كارداني علم اطلاعات و دانش شناسی با 5 سال سابقه كار در حوزه كتابداري و اطلاع­رساني

ج- دارندگان مدرک دانشگاهي در ساير رشته ها با 5 سال سابقه كار در حوزه كتابداري و اطلاع­رساني

د- افراد با مدارك تحصيلي پايين­تر با حداقل 10 سال سابقه كار در امر كتابداري و اطلاع­رساني كه به تشخيص هیات مديره خدمات قابل توجهي در حوزه كتابداري و اطلاع رساني ارائه داده اند.

عضويت دانشجويي: دانشجويان كارشناسي رشته علم اطلاعات و دانش شناسی

عضويت افتخاري: شخصيت­هاي ايراني و خارجي كه مقام علمي آنان در زمينه اهداف و فعاليت­هاي انجمن داراي اهميت ويژه بوده، يا در پيشبرد اهداف انجمن كمك­هاي موثر و ارزنده اي کرده اند.

اعضاي حقوقي: سازمان­هايي كه در زمينه هاي علمي و پژوهشي مربوط فعاليت دارند.

تبصره . اعضاي وابسته‌اي كه پژوهش و خدمت قابل توجهي را ارائه داده باشند،‌ به تصويب هیات مديره مي‌توانند به عضويت پيوسته انجمن در آيند.

هزینه عضویت و تمدید عضویت در انجمن چقدر است؟

اشخاص حقیقی:

  • دکترا و بالاتر و دانشجوی دکترا ( پيوسته)= 500000 ريال
  • كارشناسی ارشد و دانشجوی کارشناسی ارشد (پیوسته)= 200000 ريال
  • كارشناسی (وابسته)= 100000 ريال
  • دانشجوی کارشناسی (وابسته)= 100000 ريال
  • کاردانی و دانشجوی کاردانی (وابسته)= 100000ریال
  • دیپلم (وابسته)= 100000 ريال

اشخاص حقوقی:

  • كتابخانه‌هاي مرکزی دانشگاه‌ها: سه میلیون ریال
  • كتابخانه‌هاي دانشكده‌ها: به صورت مستقل: پانصد هزار ريال و در صورت عضويت كتابخانه مركزي، سیصد هزار ريال
  • کتابخانه‌هاي بخش صنعت، كشاورزي و پزشكي: سه میلیون و پانصد هزار ریال
  • سایر کتابخانه ها: دو میلیون و پانصد هزار ریال
  • سازمان ها و موسسات: ده میلیون ریال

براي عضويت‌هاي گروهي تخفيف ويژه در نظر گرفته مي‌شود.

 هزینه عضویت یا تمدید عضویت را از چه طریق باید پرداخت کنم؟ می توانید از طریق پرداخت الکترونیکی با توجه به تعرفه ها از منوی عضویت در انجمن اقدام نمایید.

 نحوه عضویت در انجمن چگونه است؟ ابتدا وارد بخش عضویت شده و پس از واردکردن نام کاربری و کلمه عبور خود فرم عضویت را تکمیل نمایید. همچنین اگر نام کاربری و کلمه عبور ندارید ابتدا در سایت ثبت نام نمایید.

 چگونه می توانم کارگاهی را پیشنهاد دهم؟می توانید به سایت انجمن مراجعه فرمایید در منوی همایش ها و کارگاه ها فرم الکترونیکی پیشنهاد کارگاه را تکمیل و ارسال کنید.

 کمیته برنامه ریزی چه وظایف و اهدافی دارد؟ اهداف کمیته برنامه‌ریزی و ارزشیابی در دو بخش داخلی و بیرونی تنظیم شده است. در بخش داخلی، اهداف کمیته شامل موضوع‌های سازمانی مربوط به خود انجمن،کمیته‌ها و شاخه‌های استانی است و در بخش بیرونی مطالعه و پایش وضعیت کتابخانه‌ها، مراکز اسناد و آرشیوها و بررسی نقاط قوت و قابل بهبود آن‌ها،مطالعه و پایش وضعیت کتابداران، فارغ‌التحصیلان و شاغلان کتابخانه‌ها، مراکز اسناد و آرشیوها، مطالعه وضعیت نمودارهای سازمانی، پست‌های سازمانی و شغلی در کتابخانه‌ها و مراکز اسناد، گردآوری، ثبت و تحلیل آمار و اطلاعات مربوط به حرفه/ رشته، تدوین و ارائه استانداردهای مورد نیاز در موضوع‌های مختلف مربوط به حرفه/ رشته و تدوین و ارائه معیارها و مدل‌های ارزیابی و سنجش کتابخانه‌ها، مراکز اسناد و آرشیوها، گرو‌های آموزشی و مانند آن با همکاری کمیته‌های انجمن.

 کمیته پژوهش چه وظایف و اهدافی دارد؟انجمن در صدد جهت­دهی و گسترش فعالیت­های پژوهشی در جامعه کتابداری و اطلاع­رسانی ایران و ارتقاء جایگاه رویکرد پژوهش­مدار در فعالیت­های آموزشی و اجرایی این جامعه است. بنابراین، این کمیته از یک سو در راستای افزایش کمی و کیفی فعالیت­های پژوهشی در جامعه کتابداری و اطلاع­رسانی تلاش می­کند و از سوی دیگر در جهت نهادینه کردن رویکرد پژوهش محوری در این جامعه گام بر می­دارد. اهداف این کمیته گردآوری و انتشار یافته­های پژوهشی که در زمینه علم اطلاعات و دانش شناسی در کشور انجام می­شود،تدوين طرح پژوهشی، انجام پژوهش یا ارائه مشاوره پژوهشی و گسترش رویکرد پژوهش­مدار در جامعه کتابداری و اطلاع­رسانی ایران به شیوه­های مختلف از جمله همکاری با کمیته آموزش در اجرای کارگاه­های آموزشی در این زمینه.

 کمیته روابط عمومی چه وظایف و اهدافی دارد؟ توسعه و روزآمد کردن وب سایت، تلاش در جهت جذب مخاطبان،پاسخگویی به مباحث مطرح شده در ارتباط با انجمن، ارتباط با کمیته های انجمن ، گروه های علمی و تخصصی،ارتباط با رسانه های گروهی وتلاش برای حضور در مجامع بین المللی

 کمیته عضویت چه وظایف و اهدافی دارد؟ تشویق و جذب دانشجویان، اعضای هیات علمی، کتابدارن و مراکز و سازمان های آموزشی و پژوهشی ذینفع به عضویت در انجمن کتابداری، حفظ ارتباط با اعضا و اطلاع رسانی به موقع و مناسب اخبار انجمن، تعیین علاقمندی های اعضا و برنامه ریزی برای آن و ارجاع به کمیته های تخصصی در انجمن و تعیین سازوکار تشویقی و ترویجی برای مشارکت

مازندران

دوره سوم هیات‌مدیره انجمن کتابداري و اطلاع‌رساني ايران- شاخه مازندران: 1395- 1397

نخستین دوره انتخابات هیات مدیره انجمن شاخه مازندران در تاریخ 29 آذرماه 1386 با حضور دکتر رحمت‌اله فتاحی رئیس انجمن و دکتر محسن حاجی زین‌العابدینی عضو هیات مدیره انجمن مرکزی در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار گردید.

سومین دوره انتخابات هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی استان مازندران همراه با همایش استانی "نقش سمن‌های اجتماعی در توسعه فرهنگی" و سخنرانی استاد عبدالحسین آذرنگ، روز چهارشنبه 24 شهریورماه 1395 در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران (ساری) برگزار گردید. در این دوره از انتخابات 45 برگه رای توزیع شد و 12 نامزد انتخاباتی با هم رقابت کردند که در نهایت با شمارش آرا افراد زیر به عنوان اعضای هیات مدیره و بازرسان انجمن معرفی شدند.

رئیس انجمن:دکتر موسی یمین فیروز

نایب‌رئیس: حسین نورانی

خزانه‌دار: مجید وحدانی

دبیر انجمن: عیسی محمدی فیروزجائی

عضو اصلی:دکتر افشین موسوی چلک

عضو اصلی: دکتر میترا قیاسی

عضو اصلی: سکینه خاتون مهدوی

عضو علی‌البدل: عذرا دائی

عضو علی‌البدل:کبری پاشازاده

بازرس اصلی: زهرا براری

بازرس اصلی: صغری درزی خلردی

بازرس علی‌البدل: رضا اکبری

کمیته‌های انجمن در دوره سوم:

کمیته پژوهش:

کمیته آموزش:

کمیته روابط عمومی و بین‌الملل:

کمیته انتشارات:

كميته همایش‌ها:

تماس با انجمن:

سایت انجمن: http://www.mazlisa.ir

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…